Pakaitinimo ir benzininių žvakių keitimas
Sunkiai vedasi automobilio variklis? Šviečia pakaitinimo žvakių lemputė prietaisų skydelyje?
Važiuokite pas mus į Autoservisas Autovela.
Kiekvienas automobilis ir jo variklis turi žvakių, vieni jų turi keturias, kiti daugiau. Žvakių paskirtis yra uždegti kurą taip paverčiant jį į sprogstamą jėgą, kuri stumdo stūmoklius, o stūmokliai sukdami apatinį veleną perduoda sukimo momentą į ratus – ko pasekoje automobilis važiuoja. Žvakės benzininiams ir dyzeliniams varikliams skiriasi, nes skiriasi ir pačių variklių veikimo principas.
Žvakes, kaip ir kitus numatytus gamintojo keitimus būtina atlikti kas nurodytą laiko periodą ar nuvažiuotą kilometrų kiekį, paprastai geriausiai žvakes keisti kas metus, prasidedant šaltą sezoną.
Kokia yra žvakių naudojimo trukmė?
Tai priklauso nuo jos tipo. Remiantis patirtimi metalinės veikia vidutiniškai 80000 km, o keramikinės gali tarnauti tiek pat, kiek variklis. Jei kaitinimo žvakė sugenda dar nenuvažiavus 50000 km, galima keisti tik ją; nuvažiavus daugiau nei 50000 km, patartina keisti visas kaitinimo žvakes, nes tos kurios dar veikia, gali greitai sugesti ir automobilį vėl gali tekti remontuoti.
Pakaitinimo žvakių keitimas
Kaitinamosios žvakės
Kaitinamosios žvakės – neatskiriama dyzelinio variklio sistemos dalis. Jos leidžia užvesti variklį greitai ir be didelių sunkumų. Vos įjungus degimą ir prietaisų skydelyje pasirodžius spiralės simboliui, per kaitinamąją žvakę ima tekėti elektros srovė. Ji per keletą sekundžių įkaitina variklio cilindrų degimo kamerose esančių žvakių galus iki 1000 °C. Kamera nėra didelė, todėl greitai įkaista. Spiralės simbolis užgęsta. Tik tada galima jungti starterį ir paleisti variklį, net jei lauke neigiama temperatūra.
Kai kaitinamosios žvakės neveikia, dyzelinį variklį užvesti sudėtinga ir esant teigiamai temperatūrai.
Dabar gaminamos naujos kartos kaitinamosios žvakės, turinčios keraminį kaitinamąjį elementą. Elementas per kelias sekundes įkaista iki 1300 laipsnių ir dyzelinį variklį galima paleisti esant labai žemoms temperatūroms. Jei lauke teigiamoji temperatūra, elementas išsijungia.
Prireikus žvakės galima kurį laiką neišjungti net veikiant varikliui. Žiemą šaltas dyzelinis variklis dirba neritmingai, o jei į cilindrus patenka nepakankamai įkaitęs oras, variklis ilgokai trūkčioja, nepasiekia visos galios.
Kaitinamoji žvakė turi milžinišką pranašumą, nes veikia ilgiau negu reikia tik varikliui užvesti, degimo kameroje padeda palaikyti aukštą temperatūrą. Tada degalai lengviau sudega, o variklis dirba ritmingai ir mažiau rūksta. Kuo aukštesnė temperatūra degimo kameroje, tuo geriau sudega į ją įpurkštas dyzelinas.
Uždegamųjų žvakių keitimas
Uždegamoji žvakė benzininiame variklyje sudaryta iš dviejų elektrodų, tarp kurių yra 0,6–0,9 mm tarpelis, plieninio korpuso, keraminio izoliatoriaus. Varžtas ir centrinis elektrodas sujungti elektrai laidžiu stiklo lydiniu. Centriniai elektrodai gaminami iš siliciu, nikeliu, magniu legiruoto plieno. Kad būtų pagerintas šilumos nutekėjimas, elektrodai gali turėti varinę šerdį. Norint prailginti žvakės tarnavimo laiką, elektrodų gamybai naudojamas sidabras ar platina. Žvakės benzininiuose varikliuose keičiamos reguliaraus techninio aptarnavimo metu – maždaug kas 25000km.
Žvakių keitimas Autoservisas Autovela Vilniuje ir Alytuje!